رطوبت سنج جامدات

دستگاه رطوبت سنج دیجیتال جامدات

آیا تابه‌حال برای شما اتفاق افتاده که یک وسیله چوبی تهیه کنید و متوجه شوید چوب به‌کاررفته در آن بی‌کیفیت است و وسیله شما طول عمر بسیار کوتاهی داشته باشد؟ آیا تابه‌حال نم و رطوبت باعث شده وسایل و لوازم شما خراب شده و از بین بروند؟

یا آیا تابه‌حال دیده‌اید در بازسازی بنای یک خانه چقدر خشک‌بودن مصالح و حتی نداشتن درصد کمی از رطوبت در مصالح ساختمانی بااهمیت است؟ درباره انواع کارخانه‌ها چطور؟ آیا می‌دانید هرساله چه مقدار از موجودی انبار کارخانه‌ها به علت وجود نم و رطوبت کیفیت خود را ازدست‌داده و دور ریخته می‌شوند؟

موضوع مشترکی که میان سه مثال بالا وجود داشت خراب‌شدن و بی‌کیفیت شدن لوازم و وسایل در اثر نفوذ نم و رطوبت به داخل آن‌ها است و نکته‌ای که وجود دارد این است که این موضوع تنها مربوط به کارخانه‌ها یا صنایع بزرگ نیست؛ بلکه بسیاری از افراد به‌خصوص کسانی که در شهرهای ساحلی زندگی می‌کنند بارهاوبارها با آن روبه‌رو شده‌اند.

حتماً الان با خودتان می‌گویید این موضوع که چیز مهم و سختی نیست و به‌راحتی قابل‌کنترل است، پس چرا قبل از اینکه این مسئله اتفاق بیفتد به دنبال راه چاره‌ای نبودند؟

ضرر زیادی که به‌خاطر یک علت کوچک و پیش پا افتاده‌ای مثل نفوذ نم اتفاق می‌افتد، ساده به نظر می‌رسد؛ اما باید بدانید که گاهی اوقات خشک نگه‌داشتن محیط و جلوگیری از نفوذ رطوبت کار آسانی نیست. به همین جهت بهترین راه‌حل ممکن که کمترین هزینه و بیشترین بازدهی را دارد نم‌ سنجی یا رطوبت سنجی وسایل با رطوبت سنج جامدات است.برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه ضخامت سنج بپردازید.

آیا تابه‌حال شما کار نم سنجی با رطوبت سنج جامدات را انجام داده‌اید؟ یا این نام برای شما آشناست؟ متأسفانه باوجوداینکه روش‌ها و ابزارهای پیشرفته‌ای برای این کار وجود دارد؛ اما بسیاری از افراد هنوز به‌اندازه کافی با آن آشنا نیستند. به همین دلیل و باتوجه‌به اهمیتی که این موضوع دارد در ادامه این مقاله دستگاه رطوبت سنج دیجیتال جامدات و نکات مربوط به آن را به طور کامل برای شما شرح خواهیم داد.


رطوبت سنج جامدات


دستگاه رطوبت سنج جامدات چیست؟

دستگاه نم‌سنج یا همان رطوبت سنج جامدات وسیله‌ای است که با کمک آن می‌توان میزان نم یا رطوبتی که به داخل اجسام نفوذ کرده را به‌راحتی اندازه‌گیری کرد. معمولاً از این دستگاه برای رطوبت سنجی غلات، چوب، گچ، بتن، خاک، کاغذ و کلیه مصالح ساختمانی استفاده می‌کنند.

چرا که اگر نم یا رطوبت به داخل مواد غذایی خشک، خشکبار یا غلات نفوذ کند یا باعث ازبین‌رفتن و خراب‌شدن آن‌ها می‌شود و یا به آنها طعم ماندگی و کهنگی می‌دهد که درهرصورت کشاورز یا کارخانه تولیدکننده این نوع مواد غذایی با ضرر بسیار زیادی روبرو می‌شود و علاوه بر اینکه مقدار زیادی از تولیداتشان را باید به‌دور بیندازند؛ سایر موادی که مانده است را نیز باید با کمترین قیمت ممکن به فروش برسانند.

همچنین مرطوب بودن خاک و مصالح ساختمانی به‌خصوص در ساختن ساختمان‌ها بسیار بااهمیت است. اگر وسایل ساختمان‌سازی مرطوب باشند، کیفیت و کارایی خود را ازدست‌داده و دیگر نمی‌توان با آن‌ها کارکرد و یا اگر هم بخواهید از چنین لوازمی برای ساخت یک ساختمان استفاده کنید قطعاً یک ساختمان بسیار ناایمن خواهید داشت.

از دیگر کاربردهایی که رطوبت سنج دیجیتال جامدات دارد در گلخانه‌ها است. گلخانه‌ها باتوجه‌به اینکه یک شرایط مصنوعی برای رشد گیاهان مهیا شده از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید به‌صورت مداوم میزان رطوبت، دما، میزان تابش نور و سایر عوامل در آنجا بررسی شود. چرا که اگر هرکدام از این پارامترها حتی به مقدار ناچیزی کم یا زیاد شوند باعث ازبین‌رفتن گل‌ها و گیاهان خواهند شد.

باتوجه‌به کاربردهای متنوعی که دستگاه رطوبت سنج جامدات دارد بر روی برخی از آن‌ها شما می‌توانید علاوه بر میزان رطوبت سایر اطلاعات دیگری مثل میزان دما یا PH و اسیدی بودن وسایل را نیز اندازه‌گیری کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که باتوجه‌به کاری که انجام می‌دهید و کاربردی که از این دستگاه انتظار دارید از میان دستگاه‌های موجود انتخاب کنید.

درباره نحوه گزارش میزان نم و رطوبت در رطوبت سنج دیجیتال جامدات باید بگوییم زمانی که از دستگاه رطوبت سنج جامدات استفاده می‌کنید می‌خواهید اندازه رطوبت یک جسم را اندازه‌گیری کنید و ازآنجایی‌که پارامتر مشخصی برای اندازه‌گیری رطوبت و گزارش آن وجود ندارد، معمولاً اعدادی که روی این دستگاه‌ها نمایش داده می‌شوند به‌صورت درصد و یا به‌صورت یک عدد معمولی بین صفر تا صد است.

اگر به دنبال کسب اطلاع و یا خرید رطوبت سنج دیجیتال هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید.


انواع مدل‌های رطوبت سنج جامدات

دستگاه رطوبت سنج جامدات یک دستگاه تقریباً مدرن است که در سال‌های اخیر برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از ضرر و آسیب‌های ناشی از نم و رطوبت ساخته شده و دو نوع مختلف دارد که در ادامه هر دو نوع آن را باهم بررسی خواهیم کرد.


دستگاه رطوبت‌سنج مخرب یا نفوذی

این مدل از رطوبت سنج‌ها برای اندازه‌گیری میزان رطوبت اجسام به داخل آن جسم نفوذ کرده و به‌وسیله پراب رطوبت آن اجسام را اندازه‌گیری می‌کند. یعنی پین‌ها به‌اندازه تقریباً پنج میلی‌متر به داخل جسم وارد می‌شوند و میزان رطوبت آن را با یک عدد یا به‌صورت نموداری گزارش می‌کنند.


دستگاه رطوبت سنج غیرمخرب یا غیرنفوذی

این مدل رطوبت سنج همان‌طور که از نامش مشخص است بدون نیاز به نفوذ به داخل اجسام و تماس مستقیم با آن‌ها می‌تواند میزان رطوبتشان را اندازه‌گیری کند.

رطوبت سنج دیجیتال جامدات

خرید رطوبت سنج جامدات

برای خرید رطوبت سنج شما باید دقیقاً بدانید که آن را برای چه کاری می‌خواهید استفاده کنید. معمولاً کاربرد رطوبت سنج‌ها برای اندازه‌گیری رطوبت چوب، غلات، دیوار و مصالح ساختمانی، گلخانه‌ها، کارخانه‌ها مبل‌سازی و بازسازی، کنترل محل‌های نگهداری مواد غذایی، کارخانه‌های خشک‌کننده چوب، کارخانه‌های زغال ‌سازی و... است که شما باتوجه‌به کاربردی که از این دستگاه خواستار هستید باید موارد مختلفی را در انتخاب آن لحاظ کنید.

در ادامه برخی از مهمترین مواردی را که هنگام خرید رطوبت سنج جامدات حتماً باید مدنظرتان قرار دهید را بررسی خواهیم کرد.

رنج اندازه‌گیری رطوبت و کمترین و بیشترین مقدار رطوبتی که دستگاه می‌تواند اندازه گیری کند.

بررسی میزان و درصد خطای اندازه‌گیری دستگاه

مدل دستگاه نوع پراب‌ها و جدا بودن آن‌ها

قابلیت اندازه‌گیری سایر پارامترهای مد نظر شما مثل دما یا میزان اسیدیته

توانایی اندازه‌گیری نقطه مرکزی شبنم

قابلیت اتصال به لپ تاپ و استفاده آسان از آن

برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه فشار سنج دیجیتال مراجعه کنید.


بهترین برند رطوبت سنج جامدات

به‌طورکلی رطوبت سنج جامدات دستگاهی تقریباً ارزان است؛ اما کارایی و نتایج بسیار مهمی را به دنبال دارد؛ یعنی اگر همین دستگاه ارزان به‌درستی کار نکند و نتایج دقیقی را به شما نشان ندهد ممکن است ضررهای مالی بسیار زیادی به شما و کارتان وارد کند.

برای مثال در نظر بگیرید که دستگاه رطوبت سنج دیجیتال جامدات اندازه رطوبت خشکبار و مواد غذایی موردنظر شما را به‌درستی گزارش نکند و شما با اعتماد به نتیجه گزارش شده حامل ضرر بسیار بزرگی خواهید شد.

در نتیجه بهتر است برای تهیه رطوبت سنج دیجیتال جامدات دقت زیادی به خرج دهید تا این دستگاه را از یک برند معتبر و شناخته شده که از دقیق بودن نتیجه آن و کیفیت ساخت آن مطمئن هستید تهیه کنید.

متأسفانه، بازار رقابتی در محصولات به‌گونه‌ای شده است که تشخیص برندهای اصلی و معتبر از برندهای کپی و فیک بسیار سخت است و گاهی حتی افراد حرفه‌ای و ماهر نیز قادر به تشخیص برندها و تجهیزات فیک نمی‌شوند.

به همین دلیل برای کمک به شما تصمیم داریم یکی از برندهای بسیار معتبر رطوبت سنج دیجیتال جامدات را به شما معرفی کنیم تا بتوانید به‌راحتی و با آسودگی خاطر خرید دستگاه رطوبت سنج جامدات و یا سایر ابزارآلات را از این برند انجام دهید.

برند ویکی سنجش از جمله برندهای بسیار مطرح و شناخته شده در زمینه ابزارآلات صنعتی، خانگی و... از جمله رطوبت سنج دیجیتال جامدات است که با بیش از ۱۵ سال تجربه محبوبیت زیادی میان مشتریان به دست آورده است.

شما می‌توانید برای مشاهده محصولات این برند به سایت ویکی سنجش مراجعه کنید و محصولات و قیمت و ویژگی انواع رطوبت سنج دیجیتال جامدات را مشاهده کرده و با سایر برندها مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

اندازه‌گیری رطوبت جامدات شاید کار پیش‌پاافتاده و کوچکی محسوب شود؛ اما همین کار کوچک و به‌اصطلاح پیش‌پاافتاده می‌تواند جلوی ضررهای هنگفت و بزرگی را بگیرد. با استفاده از رطوبت سنج دیجیتال جامدات، این کار به آسان‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن صورت می‌گیرد.

جهت خرید و استعلام قیمت محصولات با ما در ارتباط باشید

مقالات پیشنهادی ما