فشار سنج دیجیتال

فشار سنج دیجیتال

آیا تا به حال برای شما پیش آمده‌ که بدون هیچ بیماری زمینه‌ای یا هرگونه مشکل دیگری به طور ناگهانی احساس تنگی نفس کنید؟ آیا تا به حال در ارتفاعات یا زمانی که هواپیما اوج می‌گیرد دچار چنین حالتی شده‌اید؟
احساس تنگی نفس در موقعیت‌های نام برده شده یا مواقع دیگری که مکان مورد نظر دچار افت فشار هوا شود امری طبیعی است، چراکه با کاهش و افت فشار هوا میزان کمتری از اکسیژن به سلول‌های ما وارد شده و به همین دلیل دچار تنگی نفس می‌شویم.
 اگر دقت کرده باشید در مکان‌هایی که امکان افت فشار هوا وجود داشته باشد معمولا از یک دستگاه فشار سنج دیجیتالی هوا استفاده می‌کنند تا به وسیله آن بتوانند فشار هوا را اندازه‌گیری کنند و از آثار و اتفاقات ناگوار بعد از آن جلوگیری کنند.
اگر شما تابه‌حال چیزی درباره کاهش فشار هوا و اندازه‌گیری آن نشنیده‌اید هیچ اشکالی ندارد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا هرآنچه که درباره این موضوع لازم است بدانید را برای شما شرح دهیم.همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه رطوبت سنج دیجیتال مراجعه کنید.


فشار سنج دیجیتال چیست؟

لایه‌ای از اکسیژن، گردوغبار و سایر گازهای دیگر که اطراف کره زمین را در بر گرفته‌اند، هوای کره زمین را تشکیل می‌دهند. در حقیقت ما انسان‌ها مادامی که در سطح کره زمین هستیم در کف اقیانوسی از هوا در حال زندگی کردن هستیم.
در سطحی که ما در حال حاضر درحال زندگی هستیم، بیشترین میزان اکسیژن و هوا وجود دارد. به طوری که هرچه از این سطح بالاتر برویم و دورتر شویم از میزان اکسیژن هوا کاسته می‌شود. به همین دلیل است که زمانی که در هواپیما هستیم امکان دارد دچار تنگی نفس بشویم. چراکه هوای داخل کابین هواپیما، همان هوای پراکسیژن سطح زمین است و هرچه هواپیما بالاتر برود از فشارهوا کاسته می‌شود. به همین دلیل برخی افراد در هواپیما درگیر این حالت می‌شوند.

فشار هوا یکی از پارامترها و عوامل مهمی است که کاربردهای مختلفی دارد و باید به‌طور پیوسته اندازه‌گیری شود. برای آنکه بیشتر با این موضوع آشنا شوید در ابتدا خود پارامتر فشار را برایتان تعریف می‌کنیم.
به طور کلی فشار یک کمیت نرده‌ای  بوده که برابر است با  حاصل تقسیم نیرو بر روی سطح. فشار هوا که  در حقیقت همان فشار مولکول‌های داخل اتمسفر زمین است و به وسیله دستگاه فشارسنج هوا یا بارومتر اندازه‌گیری می‌شود.
محدوده استاندارد برای فشار هوا برابر است با ۱۰۱۳۲۵ پاسکال یا ۷۶۰ میلی‌متر جیوه که اگر این عدد تغییر کند برای مثال به‌طور ناگهانی کم یا زیاد شود مشکلاتی را به  دنبال خود خواهد داشت.


کاربرد فشار سنج دیجیتال

شاید اندازه‌گیری فشار هوا در زندگی روزمره و عادی مرسوم نباشد اما در صنایع گوناگون، برای تحقیقات، پیشبینی‌ها و... بسیار کاربردی و مهم است. برای آشنایی بیشتر شما در ادامه برخی از بیشترین کاربردهای اندازه‌گیری فشار هوا را برخواهیم شمرد.برای کسب اطلاعات بیشتر به مطالعه رطوبت سنج جامدات بپردازید.


پیش بینی وضعیت آب‌وهوا با فشار سنج دیجیتال

پیش بینی وضعیت هوا و هواشناسی یک امر مهم در هر کشور است که به صورت مداوم انجام می‌شود، چراکه با این پیشبینی می‌توان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد و آمادگی لازم را برای اتفاقات و تغییرات آتی را به دست آورد. برای هواشناسی و پیشبینی وضعیت هوا شاخص‌های بسیار زیادی دخالت دارند و اندازه‌گیری می‌شوند که یکی از مهمترین آن‌ها  اندازه‌گیری فشارهوا است.


بررسی و تجزیه و تحلیل گازها با فشار سنج دیجیتال

غلظت گازها به‌خصوص در آزمایشگاه‌ها و صنایع از اهمیت زیادی برخوردار است. برای بررسی وجود یک گاز در ماده شیمیایی یا در ترکیب دیگر گازها از روش قدرت سیگنال گاز استفاده می‌شود اما برای بررسی دقیق‌تر باید غلظت آن نیز اندازه‌گیری شود که این کار با اندازه‌گیری سایر پارامترها مانند فشار محیط، دما و رطوبت میسر می‌شود.


سنجش سطح آب با فشار سنج دیجیتال

شاید یکی از کاربردهایی که اکثر افراد از اندازه‌گیری فشارهوا در ذهن دارند و معمولا در مدارس و کتب درسی هم به آن اشاره شده، اندازه‌گیری سطح آب به وسیله فشار محیط باشد. با اندازه گرفتن میزان فشارهوا در سطح دریا در فواصل زمانی معین به وسیله دستگاه فشار سنج دیجیتال می‌توان نظارت‌های لازم در سطح و عمق آب را انجام داد.

مکان‌های در معرض افت فشار هوا

جالب است بدانید تغییرات فشار هوا و محیط معمولا در مکان‌های خاصی بیشتر از سایر مکان‌ها اتفاق می‌افتد. برای مثال برخی مکان‌ها هستند که به صورت طبیعی دچار افت فشار هوا می‌شوند که اطلاع داشتن از آن‌ها می‌تواند برای انسان‌ها بسیار کمک‌کننده باشد.
در ادامه سه تا از مهمترین مکان‌هایی که دچار افت فشار محیط می‌شوند و بهتر است از آن اطلاع داشته باشید را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.


مکان‌های مرتفع

در مکان‌های مرتفع مانند کوهستان‌ها با افزایش ارتفاع تعداد مولکول‌های هوا کمتر شده و همچنین چگالی و فشار هوا نیز با توجه به پراکندگی مولکول‌ها  کمتر می‌شود.ویکی سنجش مفتخر است تا تمام اطلاعات مورد نیاز ضخامت سنج دیجیتال را در اختیار شما قرار دهد.


کانال‌ها

در کانال‌های تهویه ساختمان‌ها نیز ممکن است گاهی اوقات فشارهوا در اثر عوامل مختلفی کاهش پیدا کند. البته افت فشارهوا در کانال‌های تهویه موضوع بسیار مهمی است که حتما باید پیگیری شوند تا آسیبی به افرادی که در آن ساختمان زندگی می‌کنند وارد نشود.


هواپیماها

همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، در کابین‌ هواپیما زمان پرواز ممکن است افت فشارهوا اتفاق بیفتد. البته در هواپیماها ابزار و لوازم مورد نیاز برای چنین شرایطی  مثل ماسک اکسیژن برای مقابله با آن وجود دارد.


کارکرد فشار سنج دیجیتال

داشتن دستگاه فشار سنج دیجیتال هوا به ویژه در مکان‌هایی که امکان تغییر زیاد فشار هوا در آن‌ها وجود دارد بسیار مهم است اما اگر شما جایی بودید که دسترسی به این دستگاه نداشتید، می‌توانید از طریق سایر نشانه‌ها نیز متوجه تغییر فشار هوا بشوید. مهمترین نشانه‌های تغییر فشار هوا عبارتند از:


احساس تنگی نفس

از آنجایی که تمام سلول‌های بدن ما برای ادامه فعالیت و حیات خود به اکسیژن کافی نیاز دارند، اگر میزان اکسیژن در هوای تنفسی به هر علتی کاهش پیدا کند اولین نشانه‌ آن در تنفس افراد و ایجاد حس تنگی نفس نمایان می‌شود. البته این در صورتی است که فرد سالم باشد و هیچ عامل دیگری برای ایجاد حس تنگی نفس وجود نداشته باشد.


گرفتگی گوش

اگر شما در محیطی باشید که احتمال می‌دهید که امکان دارد فشار هوای آنجا کاهش پیدا کند، یکی از راته‌هایی که در صورت افت فشار هوا می‌توانید متوجه آن شوید، کیپ شدن گوش شما و کاهش شنوایی است.
حتما شما هم تجربه احساس فشار در گوش و کیپ شدن آن را دارید. گوش ما به وسیله لوله استاش به بخش‌های داخلی بدن متصل است.
نحوه کار شیپور استاش به این شکل است که هوای گوش میانی به صورت مداوم توسط غشای شیپور استاش جذب می‌شود و از طریق ورود هوای جدید به محفظه آن  مجددا جایگزین می‌شود. حال اگر فشار هوا کاهش پیدا کند این تغییر فشار هوای داخلی و خارجی باعث ایجاد حس گرفتگی در گوش می‌شود.


سردرد

جمجمه سر دارای تعداد زیادی حفره است که اگر فشارهوای محیط کاهش پیدا کند، فشاری که از داخل و خارج به سینوس‌ها وارد می‌شود دچار اختلاف شده و باعث ایجاد سردرد در افراد می‌شود.اگر به دنبال کسب اطلاعات و یا خرید غبار سنج هستید میتوانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.


تشدید بیماری آرتروز

با کاهش میزان فشارهوا و به دنبال آن کاهش میزان اکسیژن، مفاصل بدن ملتهب شده و این التهاب در افراد کهنسال یا مبتلا به آرتروز با بروز احساس درد و گرفتگی در مفاصل خودش را نشان می‌دهد.


خرید فشار سنج دیجیتال

خرید فشار سنج هوا با توجه به اینکه یک کار مرسوم و عادی نیست و اکثر افراد معمولا نیازی به آن ندارند ممکن است کمی دشوار باشد چراکه افراد معمولا نمی‌دانند چه نکات و مواردی را هنگام خرید آن باید رعایت کنند و در نظر بگیرند به همین دلیل ما در ادامه نکاتی که باید هنگام خرید فشار سنج دیجیتال در نظر داشته باشید را برایتان شرح خواهیم داد.
مهمترین نکته‌ای که در رابطه با فشار سنج دیجیتال هوا و محیط وجود دارد، دقیق بودن آن است. یعنی دستگاه انتخابی شما باید میزان فشار هوا را به طور کاملا دقیق اندازه‌گیری کرده و نشان دهد.
نکته دیگری که حتما باید مدنظر داشته باشید سرعت سنجش و اندازه‌گیری میزان فشار محیط و هوا است. معمولا دستگاه‌ فشار سنج دیجیتال از سایر انواع مدل‌های فشار سنج هوا بیشترین سرعت را در اندازه‌گیری دارند.
علاوه بر موارد گفته شده به طور کلی برای خرید هرنوعی از وسایل دیجیتال نکته مهمی که حتما باید به آن توجه کنید گارانتی معتبر و مدت‌دار آن وسیله است.
برای تنظیم و برقراری تعادل در هوا باید پارامترهای گوناگونی را اندازه گرفت و تنظیم کرد. بنابراین با توجه به محیطی که دارید ممکن است نیاز داشته باشید پارامترهایی مانند دما، رطوبت و... را نیز اندازه‌گیری کنید.
فشار سنج‌های دیجیتالی انواع مختلفی دارند که در هرکدام از آن‌ها به غیر از اندازه‌گیری فشار هوا سایر عوامل را نیز اندازه‌گیری می‌کنند و شما می‌توانید با توجه به نیازتان از میان آن‌ها انتخاب کنید.
برای خرید دستگاه فشار سنج دیجیتال باید به ابزارفروشی‌ها مراجعه کنید. زمانی که برای خرید به مغازه‌ها مراجعه کنید با دنیایی از ابزارآلات با برندهای مختلف مواجه خواهید شد که در میان آن‌ها تعداد بسیار زیادی برند فیک نیز وجود دارد. تشخیص دستگاه بی‌کیفیت و فیک از دستگاه اورجینال کار بسیار سختی است که حتی افراد باتجربه هم ممکن است  نتوانند از پس آن بربیایند.


مزایای فشار سنج دیجیتال

به همین دلیل برای اینکه بتوانید تجربه یک خرید خوب را داشته باشید و با خیالی آسوده خرید کنید، تصمیم داریم یکی از برندهای معتبر در این زمینه را به شما معرفی کنیم تا تجربه‌ای دلچسب از خرید در ذهنتان ماندگار شود.
برند ویکی سنجش یکی از برندهای معروف در زمینه ابزارآلات خانگی و صنعتی است که تجربه بیش از ۱۵ سال کار در این زمینه اعتبار کافی را در میان مشتریان و بازار رقابتی به او بخشیده است. شما می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با مشاهده سایت ویکی سنجش انواع محصولات آن به همراه ویژگی‌هایی که دارند را مشاهده وبررسی کنید، با سایر محصولات و برندها مقایسه کنید و در نهایت ابرای خرید اقدام کنید.

امروزه پیشرفت در علم و صنعت باعث شده انواع مختلفی از ابزار و وسایل برای راحتی بشر و همچنین صنایع گوناگون تولید شده است. هرکدام از این ابزار و وسایل ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص به خودش را دارد که افراد متخصص در هر حوزه‌ای باید با آن‌هاآشنا باشند.
دستگاه فشار سنج دیجیتال هم یکی از همین ابزار و وسایل است که در صنایع گوناگون بسیار مهم و البته کاربردی است. پس اگر کار شما به گونه‌ای است که پارامتر فشار محیط در آن اهمیت زیادی دارد، حتما به یک دستگاه فشار سنج دیجیتال نیاز پیدا خواهید کرد.
توجه داشته باشید که گوناگونی و تنوع زیاد در بازار نباید شما را سردرگم کند. مهمترین نکته درباره خرید این دستگاه پیدا کردن یک برند خوب و معتبر است که خیال شما را کاملا آسوده کند.  سایر توقعاتی که از یک دستگاه فشار سنج دیجیتال خوب دارید را برند خوب برآورده خواهد کرد.


جهت خرید و استعلام قیمت محصولات با ما در ارتباط باشید