سختی سنج چیست. خرید سختی سنج در تهران

در این مقاله از سایت ویکی سنجش درباره انواع سختی سنج توضیح دادیم همراه ما باشید.


دستگاه سختی سنج دیجیتال فلزات چیست؟

دستگاه سختی سنج فلزات، همانطور که از نامش پیدا است، دستگاهی برای اندازه گیری مقدار سختی از جمله سختی فلز ها می باشد. فلزات هنگام ضربه خوردن یا وارد شدن یک جسم بر آن ها، از خود استحکام و مقاومت بسیاری نشان می دهند. به این مقاومت و استحکام، سختی فلز می گویند. به خاطر همین است که برای اندازه گیری مقدار سختی آن ها از دستگاهی به نام دستگاه سختی سنج فلزات استفاده می کنند.

خیلی از افراد سختی فلز ها را، مقاومت در برابر فرو رفتن هرگونه جسم می دانند، چون این افراد کار شان آزمایش مواد است و با این گونه مواد سرو کار دارند و نسبت به افراد ساده اطلاعات بیشتری ارائه می دهند. اما اندازه گیری مقدار سختی این مواد برای این افراد کمی مشکل است.

مهندسان هیچ گونه مشکلی برای اندازه گیری مقدار سختی فلزات ندارند چرا که آن ها نسبت به افرادی که فقط در کار آزمایش هستند، بسیار با تجربه تر می باشند. همچنین بسیاری از مهندسان گفته اند که سختی فلز ها یکی از ویژگی های مشخص و بارز آن ها است و با داشتن اطلاع از مقدار مقاومت و استحکام آن ها و انجام فرایند حرارت دهی فلز ها می توان مقدار سختی آن ها را به کمک دستگاه سختی سنج دیجیتال اندازه گیری کرد.

اندازه گیری مقدار سختی موجود در فلزات هنگام کنترل کردن قطعه ها و در بازرسی ها توسط دستگاه سختی سنج دیجیتال، انجام می شود.

از فلزات در صنعت های مختلفی استفاده می شود و برای اینکه ویژگی ها و کیفیت این مواد مشخص شود لازم است ویژگی های شیمیایی، مکانیکی و.... را مشخص کنند. برای مشخص کردن این ویژگی ها، آزمایش های مختلفی بر روی آن مواد انجام می شود.

از جمله این آزمایش ها، اندازه گیری مقدار سختی در این مواد می باشد. علاوه بر فلزات، آزمایش سختی سنجی برای دیگر مواد هم استفاده می شود. این آزمایش به کمک دستگاه سختی سنج دیجیتال انجام می شود تا مقدار سختی، استحکام، مقاومت و فشار مواد مشخص شود.

دستگاه سختی سنج دیجیتال، واحد های متفاوتی از جمله راکول و.... را دارد. که بر اساس هر کدام از واحد ها می توان مقدار سختی را اندازه گیری کرد. از میان واحد های دستگاه سختی سنج دیجیتال، واحد راکول بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این واحد برای اندازه گیری مقدار سختی بقیه مواد هم به کار می رود.

روش اندازه گیری مقدار سختی مواد از جمله فلزات به کمک دستگاه سختی سنج دیجیتال، روشی یکسان است. این اندازه گیری در استاندارد های مختلف به شکل مستقیم نشان داده می شود. 


چرا اندازه گیری مقدار سختی مواد بسیار مهم است؟

می دانیم که همه مواد اهمیت قابل توجهی دارند و نمی توان این اهمیت را انکار کرد. فلزات و مواد های دیگر از این جهت اهمیت دارند که با اندازه گیری مقدار سختی آن ها با کمک دستگاه سختی سنج دیجیتال، میزان مقاومت، فشار، استحکام و کیفیت آن ها مشخص می شود.

نتایج به دست آمده از آزمایش های سختی سنج، در صنعت های مختلف، سازه های ساختمانی و تعیین کیفیت بسیار اهمیت دارد. در برخی صنعت ها از قطعه هایی استفاده می کنند که در برابر هرگونه آسیب و ضربه ای، از خود مقاومت نشان دهند. همچنین این قطعه ها باید دارای سختی باشند. مهندسان نیز برای مشخص کردن کیفیت آن ها از دستگاه سختی سنج دیجیتال استفاده می کنند.

این آزمایش با روش های بسیار راحت و ساده بر روی فلزات و مواد دیگر انجام می شود و اندازه گیری مقدار سختی این مواد از آن جهت اهمیت دارد که به کمک یک دستگاه کوچک می توان با سرعت بسیار زیاد کیفیت و ویژگی مواد پر حجم را اندازه گیری کرد.


کاربرد و ویژگی های دستگاه سختی سنج دیجیتال فلزات

همانطور که در بالا گفتیم، با کمک دستگاه سختی سنج دیجیتال می توان مقدار سختی موجود در فلزات مثل مس، آلومینیوم، آهن، فولاد و.... را اندازه گیری کرد.

از ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بدنه دستگاه سختی سنج دیجیتال فلزی می باشد.

• این دستگاه دارای حافظه داخلی بسیار خوبی می باشد که می تواند پنجاه تست را اندازه گیری کند.

• داشتن تنظیمات بسیار آسان

• امکان اندازه گیری مقدار سختی در تمامی جهت ها

• نشان دادن مقدار سختی اندازه گیری شده در مدت زمان سریع

• داشتن سیستمی برای خاموش کردن دستگاه و جلوگیری از مصرف زیاد باتری

• این دستگاه کوچک و کم وزن است ولی دارای بدنه ای از جنس فلز است که استحکام زیادی دارد.

• این دستگاه قابلیت تکرار پذیری دارد و در استفاده از آن باید دقت بسیار بالایی داشته باشیم.

• کسی که از دستگاه سختی سنج دیجیتال استفاده می کند، می تواند در صورت وجود هرگونه مشکل یا اشتباهی آن را درست کند.

• کار کردن با این دستگاه بسیار آسان می باشد و نتیجه به دست آمده از آزمایش سختی را بر اساس آمار، محاسبه می کند.


انواع سختی سنج:

علاوه بر موارد بالا، دستگاه سختی سنج دیجیتال دارای ویژگی های دیگر نیز می باشد. این دستگاه را به راحتی می توان جا به جا کرد. وزن این دستگاه سبک است پس برای اندازه گیری مقدار سختی موجود در فلزات یا مواد دیگر می توان با یک دست این کار را انجام داد. این دستگاه بعد از اندازه گیری سختی مواد، کیفیت آن ها را با واحد های مختلف می تواند نشان دهد.

اندازه گیری مقدار سختی فلزات توسط دستگاه سختی سنج دیجیتال و مشخص کردن کیفیت و ویژگی این مواد بسیار سریع است و کمتر از یک ثانیه زمان می برد. این دستگاه با باتری کار می کند و دارای یک شارژر برای شارژ کردن باتری آن می باشد. صفحه این دستگاه که مقدار سختی مواد را با واحد های مختلف نشان می دهد، ال سی دی است.

دستگاه سختی سنج دیجیتال در کشور سوئیس تولید شده است، به خاطر همین کاربرد های بسیار زیادی دارد. همانطور که گفته شده در صنعت های مختلف برای این که مقاومت و میزان استحکام فلزات در برابر ضربه های وارد شده را نشان دهند، از دستگاه سختی سنج دیجیتال استفاده می کنند. این وسیله به دلیل اینکه مقدار سختی را خیلی سریع و کمتر از چند ثانیه اندازه گیری و محاسبه می کند، خیلی راحت می توان به آن دسترسی داشت چرا که در سرتاسر کشور رایج شده است.

روش اندازه گیری سختی فلزات اینگونه است که یک ضربه به سطح آن مواد وارد می کنند. مقداری که اندازه گرفته شده است، میزان سختی آن مواد را نشان می دهد. همچنین برخی از فلزات کوچک و نازک هستند و هنگام ضربه باید دقت بسیاری داشته باشیم تا مشکلی به وجود نیاید. ولی امروزه با پیشرفت علم، دستگاه های کوچک و ریز هم برای قطعه های نازک به وجود آمده است که این مشکلات را برطرف می کند.


خرید دستگاه سختی سنج دیجیتال از تهران و سختی سنج دیجیتال فلزات

دستگاه سختی سنج دیجیتال یکی از دقیق ترین دستگاه ها برای اندازه گیری مقدار سختی موجود در فلزات و دیگر مواد می باشد. به همین دلیل است که شرکت ها و مراکز تولید کننده، انواع دستگاه های سختی سنج را تولید و طراحی می کنند.

یکی از شرکت های بزرگ تولید کننده این دستگاه های دقیق، شرکت اینسایز است که در سر تا سر کشور، دستگاه های تولید شده آن به چشم می خورد. این شرکت دارای شعبه های مختلفی در کشور می باشد که گوناگون ترین ابزار و دستگاه ها را تولید می کنند و به بازار ها عرضه می کنند تا از آنجا به فروش برسد.

این شرکت در تهران هم شعبه دارد که انواع دستگاه سختی سنج دیجیتال را در آنجا می فروشند. در تهران مرکز های بسیاری برای خرید انواع دستگاه های سختی سنج وجود دارد اما اینکه کدام یک از آن ها بهتر هستند و قیمت مناسب تری دارند، انتخاب ما را در خرید این دستگاه سخت تر می کند. به خاطر همین بهترین مراکز برای خرید انواع این دستگاه ها در تهران، خرید از سایت ما می باشد.

انواع دستگاه سختی سنج دیجیتال در مراکز فروش تهران یافت می شود و از ویژگی های خوب این مراکز این است که محصول های شان دارای ضمانت نامه می باشند. علاوه بر این قیمت این دستگاه ها نیز بر اساس نمایندگی آن مشخص می شود و براساس شرکتی که آن ها را تولید می کند، متفاوت می باشد.

افراد می توانند از طریق سایت هایی که برای فروش این دستگاه ها وجود دارد، آن ها را خریداری کنند چرا که هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری می توان آن ها را خریداری کرد. همچنین برای اطلاع از قیمت انواع دستگاه سختی سنج دیجیتال می توان با شماره ۰۲۱۸۸۵۶۶۳۰۲ تماس گرفت و از راهنمایی های آن ها بهره مند شد.

جهت خرید و استعلام قیمت محصولات با ما در ارتباط باشید